Thursday, February 27, 2014

Tips dan Tricks 1bestarinet dengan Server DHCP

Kalau sebelum ini saya ada berkongsi dengan anda bagaimana cara untuk bypass 1bestarinet bagi mengakses laman facebook.com setelah DNS Google 8.8.8.8 dan 8.8.4.4 kini tidak lagi boleh digunakan. Facebook ini kadangkala amat penting kerana melaluinya banyak sekali info baru dan terkini tentang dunia mahupun yang berkait rapat dengan bidang pekerjaan anda. 


Mungkin sekarang ada mengatakan cara menukar DNS ke 4.2.2.2 tue adalah tidak berkesan sama sekali. Perlu diingatkan, internet disekolah menggunakan ZOOM 1bestarinet yang dibekalkan oleh YES4G. Didalam router tersebut tiada langsung fungsi mengubah DNS. Maka walaupun anda mengubah DNS di PC anda, PC anda nak atau tidak tetap akan mengikut DNS default yang diberikan oleh ZOOM 1bestarinet. Akhirnya FACEBOOK tetap akan diblok juga.

Disini penting nya server ataupun Router wifi yang diberi tugas memberikan DHCP kepada PC anda. Jadi pastikan fungsi DHCP server yang terdapat pada Router Yes4G disable kan. Maka yang beri IP adalah Router Wifi ataupun server Linux anda. Jadi, xperlu susah-susah mengubah DNS pada PC sebab DNS yang kita mahu telah pun di setkan pada server DHCP . Selamat berfacebook. Mungkin kaedah ini cukup bermanfaat kepada Guru ICT mahupun Juruteknik Komputer di Sekolah.

p/s : iklan jap, sesiapa nak vpn bolehlah dapatkan di LAYANVPN.COM , memang terbaik.

4 comments:

Unknown said...

Macam mana nak disable router yes4g?

ImAdir said...

Boleh ty di Page FB saya k,... https://www.facebook.com/pages/Wave-Merah/545994155528088?ref=bookmarks

mazlan sumpit said...

http://aplikasibypassfacebook.blogspot.my/

auffQlate said...

Untuk bypass facebook dan sbgnya yes4g(1bestarinet) bleh pkai Browsec => https://chrome.google.com/webstore/detail/browsec/omghfjlpggmjjaagoclmmobgdodcjboh?hl=en
Untuk bypass online games bleh pergi ke blog saya utk tutorial nya => http://auffqlate.blogspot.sg/2015/10/yes-4g-1bestarinet-bypass-dota-2-reborn.html

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Me