Thursday, January 22, 2015

Tidak Guna Website Cantik Tetapi Jarang DIlawati

Kalau dahulu saya jenis mementingkan kecantikan ketika membina blog mahupun website. Namun apabila tiada pelawat yang melawati website saya, saya mula rasa bosan dan jarang update artikel baru. So bila difikirkan semula, betapa pentingnya pengunjung blog didalam membina semangat untuk berblogging la kan.

Macam kedai jugala, tidak guna kalau kita hias cantik-cantik tetapi tiada pelanggan yang datang. Lama kelamaan, kedai kita itu pun bungkus jela. Haa nampak kan. Tue ceritanya.

Bilamana pentingnya pelawat , maka terbitlah makna SEO untuk meningkatkan traffic ke blog kita. Erti kata mudah faham, kita perlu memikirkan kata carian yang paling orang suka dan orang cari. Maka berbondonglah orang datang ke blog kita.

Bagi marketing pula, kedatangan pelawat melayari web kedai kita meningkatkan peratusan orang untuk membeli. Bila ada orang membeli, kita kayooo.. Haha.. Eh xla, bukan maksud begitu, maknanya produk yang kita jual mula dibeli oleh orang lain. Dari satu ke satu..

Biasanya saya kerap kali menggunakan google ads, ataupun menggunakan fb ads untuk meningkatkan visitor datang. Kalau netul iklan kita, yang datang pasti akan membeli produk kita.

Haa nak belajar google ads dan fb ads ini pun makan masa. Ada kawan saya, dari sales 1K sebulan, bila saya bantu mereka untuk buat marketing, Alhamdulillah sekarang keuntungan bersih tiap2 bulan adalah RM6,000 sahaja. Ok x, xdela banyak sangat. Tetapi sekurang-kurangnya ada peningkatan. Alhamdulillah. 

Kalau ada yang berminat nak belajar, boleh bgth saya. Saya tulis nie pun just nak servey ker, laku ke orang nak belajar ngan aku. Hehe. ok bubye.

Antara yang saya fikirkan nak ajar.

1. Google ads
2. FB Ads
3. SEO
4. Video Ads Youtube

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Me