Wednesday, August 24, 2016

Cara dapatkan Full Channel Astro HD Tanpa Piring Serendah RM30

Tips Jimat Bagi Pengguna Streamyxx Dan Astro. Cara dapatkan Full Channel Astro Tanpa Piring Serendah RM30

Kat sini saya nak kongsikan bagaimana ingin menjimatkan duit anda khususnya pengguna streamyxx 1mbps serta juga menggunakan astro pakej bulanan berharga RM80 ke atas. Jika anda membelanjakan RM190 ke atas untuk bil astro dan streamyxx/unifi maka perkongsian ini sangat bermakna buat anda.

Ok, pertama anda boleh naikkan streamyxx anda 1mbps ke 4 atau 8mbps. Sebabnya apabila anda melanggan pakej 4 atau 8mbps anda akan diberi dekoder hyptv Box secara percuma. 


Hyptv Box nie, anda akan memperolehi  Channel TV asas sebanyak 18 channel seperti TV1, TV2 TV3 dan banyak lagi. So pada peringkat ini anda hanya membayar kos internet sebanyak RM140-RM150 streamyxx 4mbps/8mbps. Tapi Channel Astro bagaimana pulak. 

Pakej Bulananan Astro Full Channel termasuk channel HD, Astro First AOD, VOD . dan banyak lagi anda boleh perolehi pada harga RM30 sahaja. 

Caranya adalah dengan mendownload, Apps MYIPTV dan install di Hyptv Box ini. Setelah install, anda run. Akan keluar seperti gambar dibawah.


Anda tidak akan dapat melihat channel selagi tidak melanggan MYIPTV ini. setelah melanggan, anda perlu beri MAC address kepada penjual MYIPTV untuk didaftarkan ke sistem mereka. Selepas itu anda bolehla melihat semua channel astro.

So total bulanan anda adalah RM180+/- . So jimat x. Kalau jimat sangat apa tunggu lagi langganla segera. So lepas nie, piring Astro dah boleh cabut sebab dah xperlu pakai piring dah. Sebab Channel Astro semua melalui internet. Jadi Kalau hujan, siaran anda tidak akan terganggu melainkan kalau ada masalah internet.

Kebaikan.

1. Astro Full Channel HD dan SD
2. Ada Astro First dan VOD siap record dan disimpan dalam server. Bila2 masa boleh tengok
3. Ada Movie English Terkini.
4. Siaran tidak terganggu kerana hujan. Yang penting Internet perlu stabil.

Kelemahan

1. Subtitle dan Languange tidak boleh tukar. Tetapi default subtitle (Malay atau English) manakala Language Malay atau English. 
2. Tiada Guide dan Info terkini channel.


Jika nak langgan MYIPTV boleh cari saya. call 014-5629456

1 comments:

Unknown said...

Salam slmt mlm... Mcm mana utk dptkn decoder.... Sya xnk pkai astro sbb dh ad wifi

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Me